buikvet verbranden

Buikvet verbranden? 8 nuttige tips voor direct resultaat

Buikvet verbranden is nog altijd van vele mensen het doel en de reden waarom ze zijn begonnen met fitness en het volgen van een gezonde levensstijl. Of het nou om jongeren, ouderen, mannen of vrouwen gaat. Bijna iedereen zou wel wat minder vet op zijn of haar buik willen hebben.

Echter is buikvet verbranden nog altijd een van de lastigste dingen om voor elkaar te krijgen. Ondanks het feit dat zo veel mensen zich ermee bezig houden.

Over dit onderwerp is overal op het internet genoeg te vinden en iedereen heeft zijn of haar eigen maniertjes. In dit artikel wil ik je graag mijn kijk op geven. Daarnaast geef ik je 8 nuttige tips waarvan ik bijna zeker ben dat je direct resultaat kunt gaan behalen. Hiermee wil ik dus niet zeggen dat mijn aanpak de enige aanpak is, maar dit zijn simpelweg de dingen die voor mij goed hebben gewerkt en die zeker het proberen waard zijn.

Houdt er altijd rekening mee dat ieder lichaam anders is en dus ook anders reageert op bepaalde dingen. Zoek dus naar de technieken die goed werken specifiek voor jou lichaam. Voor deze zoektocht heb ik hieronder 8 nuttige tips uitgewerkt die het uitproberen waard zijn.

Lees snel verder om alles te leren!

Kun je plaatselijk buikvet verbranden?

Hier kan ik erg kort door de bocht over zijn. Dit is simpelweg gewoon niet mogelijk op een natuurlijke manier. Het verbranden van vet gaat altijd geleidelijk over je gehele lichaam.

Dus is het niet mogelijk om zelf te kiezen waar het vet eerst wordt verbrand. Ons lichaam bepaald zelf waar het vet eerst wordt verbrand en waar het pas als laatste weg gaat.

Vaak gaat het vet eerst weg op de plekken waar het ons lichaam van nature het meest in de weg zit. Dit zal nagenoeg nooit bij je buik zijn. Dit is namelijk van nature een plek waar het menselijk lichaam graag vet opslaat omdat het hier ons lichaam niet in de weg zit.

En dan heeft het er niets mee te maken of jij vind dat het in de weg zit. Op deze plek zit het vet niet om belangrijke organen en beperkt het je niet in bewegingsmogelijkheden van je lichaam.

Wil je je buikvet verbranden? Dan is het vaak noodzakelijk om lang een calorietekort aan te houden en vet te blijven verliezen. Net zo lang tot het buikvet ook besluit weg te gaan. Hoe je dit lang volhoudt en voor elkaar krijgt vertel ik je straks bij mijn tips!

Waarom buikvet verbranden belangrijk kan zijn

Buikvet verbranden kan naast dat je kleding een stukje losser gaat zitten voor nog meer dingen belangrijk zijn. Het vet dat rondom onze buik wordt opgeslagen wordt ook wel visceraal vet genoemd.

Dit vet kan niet alleen esthetisch als erg vervelend worden ervaren, maar ook kan het schadelijk zijn voor de gezondheid van je lichaam. Dit vet is met name een risico voor hartaandoeningen en diabetes type 2.

Het gevaarlijke van visceraal vet is dat het zelfs schadelijk kan zijn op het moment dat je van jezelf denkt dat je het niet hebt omdat je dun bent. Echter kan het op het moment dat je er slank uit ziet nog steeds zo zijn dat je veel visceraal vet hebt wat schadelijk kan zijn voor je lichaam.

Het verbranden en verlagen van je buikvet is dus naast dat je er slanker uit ziet dus ook erg belangrijk voor je gezondheid.

De basis van vetverbranding

Vetverbranding op zich is helemaal niet zo lastig. Eigenlijk moet je maar aan één voorwaarde voldoen en dat is het hanteren van een calorietekort. Houdt dit voor langere tijd vol en die sixpack is dichterbij dan je denkt.

Een calorietekort bereik je door minder calorieën binnen te krijgen dan je dagelijks verbruikt of meer calorieën verbranden dan je dagelijks consumeert. Dit houdt dus in dat je in een negatieve energiebalans zit. In basis moet je dus meer gaan bewegen om te verbranden, minder gaan eten om je inname te verlagen of een combinatie van beiden.

Deze negatieve energiebalans gaat ervoor zorgen dat je lichaam overtollige cellen gaat verbruiken om de benodigde energie aan te vullen. Dit zal resulteren in het verliezen van gewicht en lichaamsvet. Zoals eerder vermeld kan dit niet plaatselijk, maar gaat dit geleidelijk over je gehele lichaam. Waar het vet verbrand wordt hebben we helaas niet voor het kiezen.

Jouw buikvet verbranden met behulp van mijn 15 tips

Het verliezen van je buikvet kan dus erg belangrijk zijn voor je gezondheid. Uiteindelijk is dat ook het aller belangrijkst. Hieronder heb ik 15 tips voor je verzameld die ik je kan geven om niet alleen je buikvet te verbranden, maar ook gezonder te gaan leven in het algemeen.

Op die manier ga je er niet alleen slanker uit zien, maar je gaat je ook beter, gezonder en fitter dan ooit voelen. Lees snel verder om al mijn tips tot je te nemen en ermee van start te gaan.

1. Eet eiwitrijke voeding

Eiwit is een enorm belangrijke voedingsstof voor tijdens het vet verliezen. Een hogere inname van eiwitten zorgt er namelijk voor dat je beter verzadigd raakt. Dit komt doordat bij een hogere eiwitinname meer van het verzadigingshormoon vrij komt. Hierdoor zul je dus minder last hebben van hongergevoel ondanks dat je in een negatieve energiebalans zit.

Daarnaast kunnen eiwitten ervoor zorgen dat de snelheid van de stofwisseling toeneemt waardoor je op dagelijkse basis meer energie verbruikt. Dat zou betekenen dat je zonder er actief iets voor hoeft te doen toch meer calorieën verbrand.

Ook zorgt een verhoogde inname van eiwitten ervoor dat je ook tijdens het vet verbranden meer spiermassa kunt behouden. Ook dat resulteert weer in een verhoogde verbranding op dagelijkse basis. Dit zijn allemaal zaken die het behouden van een calorietekort makkelijker maken.

Een hoger eiwitinname is vrij makkelijk te realiseren. Ik heb voor mezelf de regel gesteld dat bij iedere maaltijd die ik eet een eiwitbron zit. Tevens is dit ook altijd de basis van de maaltijd en zal de maaltijd dus altijd voor het grootste deel uit eiwitten bestaan.

2. Veel voedingsvezels eten

Wil je buikvet verbranden, dan zijn voedingsvezels ook één van je beste vrienden. Voedingsvezels en vooral de oplosbare vezels die nemen vocht op en zorgen hierdoor dat het spijsverteringsproces langzamer gaat als normaal gesproken. Het helpt dus vooral bij het krijgen van een verzadigd gevoel door de dag heen.

Ideale bronnen van oplosbare voedingsvezels zijn: Avocado’s, lijnzaad, peulvruchten en bijvoorbeeld bramen.

3. Drink geen alcohol

Alcohol is als je het mij vraagt een van je grootste vijanden als je in een calorietekort zit of als je wil afvallen. Alcohol bevat namelijk veel calorieën in tegenstelling tot andere voedingsstoffen.

Om een voorbeeld te geven, alcohol bevat 7 calorieën per gram waar eiwit maar 4 calorieën per gram bevat. Het ergste hiervan is nog, dat ons lichaam helemaal niets heeft aan de calorieën die in alcohol zitten. Dat betekend dus dat het direct wordt opgeslagen als vetten en niet kan worden gebruikt om bijvoorbeeld spiermassa te behouden. Dat is namelijk wel een extra functie van eiwitten.

Voor mensen die als doel buikvet verbranden hebben is het dus goed om alcohol zo veel mogelijk te vermijden. Wel ben ik er voorstander van dat een dieet ook levensstijl ook vol te houden moet zijn. Dus als je iets waar alcohol in zit nou erg lekker vind, probeer het dan zo veel mogelijk te minderen en niet compleet te schrappen. Dit kan in veel situaties namelijk zorgen voor een terugval.

4. Doe krachttraining

Buikvet verliezen en krachttraining gaan als je het mij vraagt hand in hand samen. Krachttraining kan op den duur zorgen voor een verhoging van je spiermassa. Dit zorgt er weer voor dat je lichaam op dagelijkse basis meer calorieën verbrand. Het hebben van meer spiermassa kan het behouden van een calorietekort een stuk makkelijker maken. Je mag namelijk gewoon meer eten terwijl je nog altijd aan het afvallen bent.

Tevens verhoog je met het doen van krachttraining ook nog eens je dagelijkse verbranding. Hoewel je tijdens je training niet per se veel calorieën verbrand, blijf je tot 48 uur na je training nog altijd calorieën verbranden. Dit heeft ermee te maken dat je als het ware schade aanbrengt in je spieren. Dit moet gemaakt worden en hiervoor moet je lichaam aan het werk.

Om deze spieren te laten herstellen worden extra calorieën verbruikt door je lichaam. Zo verbrand je niet alleen tijdens je training, maar ook tot 48 uur na je training nog calorieën.

5. Geen cardio meer overslaan

Naast krachttraining is zeker cardio ook een perfecte manier om je verbranding omhoog te krijgen. Daarnaast is het ook een goede manier om je lichamelijke gezondheid te verbeteren. Volgens verschillende onderzoeken is bewezen dat cardio training één van de beste manieren is om je buikvet te verminderen.

Tijdens cardio training ben je met name bezig om je hart te trainen en conditie op te bouwen. Dit kan zorgen voor een verbeterde hartfunctie en een kleinere kans op hart- en vaatziekten. Echter gaat dit wel hand in hand met een gezond voedingspatroon.

Zoals je vast vaker hebt gehoord: “You can’t out train a bad diet”. Oftewel je kunt met veel trainen niet veel voor elkaar krijgen als daar een slecht voedingspatroon tegenover staat.

6. Geen calorieën drinken

Het drinken van calorieën is als je het mij vraagt enorm nutteloos. Je krijgt namelijk allemaal calorieën binnen die met name bestaan uit suikers die je lichaam niet verder verzadigen.

Dat betekend dus dat je eigenlijk alleen maar calorieën binnen aan het krijgen bent, maar dat je er eigenlijk heel weinig van merkt. Als je alleen al begint met enkel water, koffie en thee te drinken als basis dan zul je al een enorm grote stap zetten in een gezond voedingspatroon en het verliezen van je buikvet. Al snel kan het een paar honderd calorieën schelen op dagelijkse of wekelijkse basis.

Ook al lijken sommige drankjes nog zo gezond, zal ik nog altijd adviseren om het zo veel mogelijk bij water te houden. Vruchtensappen van vers fruit kunnen al wat minder kwaad, maar ik raad je in deze situatie gewoon aan om je fruit te eten in plaats van te drinken.

7. Bijhouden wat je eet

Hoewel er allerlei dingen enorm goed kunnen helpen bij het buikvet verbranden is het het meest belangrijk om een calorietekort te hanteren. Dit is namelijk de primaire factor als je vetverbranding wil stimuleren.

Eigenlijk kun je maar op één manier voor jezelf verzekeren dat je daadwerkelijk een calorietekort hanteert. En dat is door bij te houden wat je precies eet per dag. Als dit minder is als je dagelijks verbrand dan kan ik je bijna verzekeren dat je buikvet gaat verbranden.

8. Intermittend fasting

Voor het afvallen en vet verliezen is intermittend fasting in de afgelopen jaren enorm populair geworden. Dit houdt in dat je een groot deel van de dag niets eet en binnen een bepaald tijdframe al je calorieën binnen krijgt.

Vooral heeft dit veel nut als je het lastig vind om te minderen in calorieën. Omdat je namelijk al je calorieën van de dag in korte tijd in neemt, heb je een beter verzadigd gevoel door de dag heen.

Dit betekend dus wel dat je een groot gedeelte van de dag aan het vasten bent. Dit lijkt misschien lastig, maar als je hier eenmaal mee bezig bent dan went dit ook vanzelf en zul je geen last meer hebben van hongergevoel tijdens het vasten. Belangrijk is dat je genoeg water drinkt en eventueel koffie waardoor je hongergevoel onderdrukt wordt. Dit gebeurd door de cafeïne die in koffie zit.

Buikvet verbranden met het Droog trainen protocol

Het proces van buikvet verbranden kan nog als enorm lastig worden ervaren. Hiervoor zijn tegenwoordig op het internet enorm veel cursussen en begeleiding te vinden. Hier is het Droog trainen protocol ook een vorm van. Dit maakt het proces van droog trainen en vet verbranden niet alleen makkelijker, maar ook nog eens stukken leuker.

Het Droog trainen protocol is een online training waarbij je onder begeleiding van professionals en ervaringsdeskundigen gaat zorgen dat jij je doelen gaat behalen.

Neem hieronder een kijkje bij het Droog trainen protocol en kijk wat het voor jou kan betekenen!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *