plaatselijk vet verliezen

Plaatselijk vet verliezen

Plaatselijk vet verliezen is iets waar velen van ons op uit zijn. We kennen het allemaal wel, je bent enorm goed bezig. Je bent ondertussen behoorlijk wat kilo’s afgevallen, maar dat stomme laatste beetje vet aan de onderkant van je buik gaat maar niet weg. Of dat laatste beetje vet dat op je bovenbenen blijft zitten, enorm vervelend.

Veel mensen hebben last van dit probleem en het is per persoonlijk verschillend. Er is altijd wel een plek waar je lichaam net iets meer vet opslaat of vasthoudt als op een andere plek. Vaak is dit de buik, onderrug, heupen of op de bovenbenen.

Plaatselijk vet verliezen zou volgens sommige reclames of advertenties de uitkomst zijn die jou hierbij gaat helpen. Helaas is het niet zo makkelijk als dit soort bedrijven het doen lijken. In dit artikel vertel ik je alles over plaatselijk vet verliezen en waarom het niet mogelijk is. Lees dus snel verder!

Plaatselijk vet verliezen is onmogelijk

Om gelijk met de deur in huis te vallen is het belangrijk om te weten dat plaatselijk vet verbranden onmogelijk is. Voor ons lichaam zijn vetten opslaan een manier van het aanhouden van energiereserves. Dit is een soort nood voorraad die ons lichaam aanlegt voor als er een moment komt dat er geen voeding beschikbaar was. Hoewel dit tegenwoordig niet van toepassing is, maar heel lang geleden kwam het natuurlijk wel eens voor dat er geen eten beschikbaar was. Toen bestonden er nog geen supermarkten.

Het is dus een natuurlijk proces dat ons lichaam wat vetten opslaat. Om te zorgen dat je hier zo min mogelijk last van hebt, wordt dit evenredig over je lichaam verdeeld. Wel heeft ons lichaam de voorkeur om het op te slaan rondom de buik. Hier zouden we er namelijk het minste last van hebben. Mits het enigszins kleine hoeveelheden zijn.

Als je vet gaat verliezen door je aan een calorietekort te houden verbrand je het vet dus ook op dezelfde manier. Je verbrand je vet geleidelijk en evenredig van je lichaam. Op dezelfde manier heeft ons lichaam ook een voorkeur om eerst vetten te verbranden.

Logischerwijs is dit ook niet op de buik, omdat dit de plek is waar het het minst in de weg zou zitten en het het beste opgeslagen kan worden. Oneindig je buikspieren trainen gaat dus niet werken om je buikvet te verbranden. Je lichaam bepaalt zelf wanneer het vet van je buik gaat.

Het beste kun je focussen op het aanhouden van een calorietekort zodat je lichaam in zijn geheel vet verliest. Als je dit lang genoeg volhoudt dan gaat je buikvet of andere plek waar wat meer vet zit ook vanzelf weg. Volhouden is hierin erg belangrijk.

Hoe verlies ik dat vet dan wel?

Het is dus zeker niet onmogelijk om van je vet af te komen waar het opgehoopt zit. Helaas is hiervoor alles geen snellere manier, je zult het gehele proces van afvallen door moeten gaan en het nog wat langer volhouden.

Als je nog niet bijna een sixpack hebt, dan moet je niet verwachten dat je die over een maand wel hebt. Jammer genoeg gaat dat hem gewoon niet worden.

Wat je moet doen om je vet te gaan verliezen is het het aller belangrijkste om een calorietekort te hanteren. Je moet je lichaam minder calorieën geven dan het nodig heeft zodat je lichaam zijn of haar reserves als energiebron gaat gebruiken.

Het beste kun je uitzoeken hoe veel je lichaam op een dag verbrand en hier 300-500 calorieën onder gaan zitten op dagelijkse basis. Verbrand jouw lichaam iedere dag 2500 calorieën? Om af te vallen zou ik dan 2000-2200 calorieën gaan eten.

Zoals gezegd gaat je lichaam dan eerst de vetten verbranden waar het het meeste in de weg zit en het niet wil dat het opgeslagen wordt. Helaas is dit niet bij de buik regio. Deze komt waarschijnlijk pas als laatste aan de beurt.

Wil je dat het vet van je buik regio gaat verbranden, dan zul je net zo lang door moeten gaan met je calorietekort totdat het vet hier gaat verbranden. Geen snelle manieren, gewoon sterk blijven en volhouden.

Plaatselijk vet verliezen is helaas dus niet mogelijk, maar het vet verliezen is zijn algemeen vergt gewoon veel uithoudingsvermogen en discipline.

Meer van dit soort tips over vetverbranding? Bekijk hieronder het Droog Trainen Protocol!

Hoe creëer ik een calorietekort?

Hoewel een calorietekort creëren enorm belangrijk is om af te kunnen vallen en afvallen zo moeilijk lijkt, is het creëren van een calorietekort helemaal niet heel lastig. Er zijn in basis twee manieren om te zorgen voor een calorietekort. Je kunt zorgen voor een calorietekort door minder te gaan eten dan je op een dag nodig hebt. Ook kun je ervoor zorgen dat je meer calorieën gaat verbranden.

Minder eten

De makkelijkste manier om te zorgen voor een calorietekort is door te zorgen dat je op dagelijkse basis minder calorieën binnen krijgt. Dit doe je door simpelweg minder te gaan eten. Je hoeft niet eens per se gezonder te gaan eten om te zorgen voor een calorietekort.

Wel maakt het eten van gezonde voeding het een stuk makkelijker om een calorietekort aan te houden. Je kunt dan namelijk qua volume veel meer voedsel eten waardoor je beter verzadigd bent.

Een goed calorietekort voor het afvallen is tussen de 300 en 500 calorieën onder je dagelijkse behoefte. Met een dusdanig tekort zorg je dat je langzaam en steady afvalt en weinig tot geen spiermassa verliest tijdens het proces.

Altijd gezonde inspiratie nodig om een calorietekort te hanteren? Download het GRATIS weekmenu van de Afslank Receptenbijbel!

Meer bewegen

Meer bewegen zorgt ervoor dat je meer calorieën verbrand en hierdoor in een calorietekort raakt. Hiervoor hoef je dus niet minder te gaan eten, maar je zorgt er dus voor dat je dagelijkse verbranding hoger ligt.

Als je dan even veel blijft eten, heb je op die manier evengoed een calorietekort te pakken. Je zit namelijk nog steeds met de consumptie van calorieën onder de hoeveelheid die je verbrand.

Meer bewegen spreekt redelijk voor zich. Je kunt gaan sporten, vaker op de fiets gaan of iedere avond een wandeling maken. Allemaal prima manieren om extra calorieën te verbranden. Hoewel plaatselijk vet verliezen onmogelijk is, zorg je er wel voor dat je vet gaat verliezen door een calorietekort te creëren.

Spiermassa aanmaken

Plaatselijk vet verliezen is dus niet mogelijk, maar er is een manier om dit proces een beetje te manipuleren. Het kan namelijk een oplossing zijn om je spieren op een bepaalde plek wat meer te trainen. Hoewel je daar geen extra vet gaat verbranden door de spiergroep te trainen, kan het wel een oplossing zijn.

Door op de desbetreffende plek spiermassa te kweken, kan dit ervoor zorgen dat je vel daar strakker trekt en het er minder vet uit ziet. Door meer definitie te krijgen in bijvoorbeeld je buikspieren of je bovenbenen, kun je ervoor zorgen dat het er al stukken beter uit ziet.

Het mooie is dat je gelijk mooie spierdefinitie hebt zodra je eenmaal het vet wel verloren hebt. Eigenlijk is het dus ten alle tijden goed om extra spiermassa te kweken op je ‘probleemplekken’.

Meer vet verlies tips?

Wil je nog meer van dit soort tips voor het verliezen van je lichaamsvet? Als je er nu voor eens en altijd van je overtollig vet af wilt en echt een keer een strak lichaam wil, dan raad ik je aan om eens te kijken bij het Droog Trainen Protocol. Daarin vind je nog meer handige tips en tricks voor het verliezen van je vet en echt droog te worden. Bekijk hieronder de speciale aanbieding!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.