Vrouw snel gespierd

Hoe Word Je Als Vrouw Snel Gespierd? Beste Tips!

Hoe word je als vrouw snel gespierd? Het is een vraag die vroeger eigenlijk nooit tegen kwam, maar tegenwoordig hoor je hem steeds vaker voorbij komen. Daarom wil ik er in dit artikel even bij stil gaan staan.

Ik ga je in dit artikel wat belangrijke tips geven die behoorlijk van invloed kunnen zijn op je lichaam. Met hopelijk als resultaat dat jij er binnen de kortste keren gespierder en strakker uit ziet als ooit tevoren.

Ben je benieuwd naar hoe je dit voor elkaar kunt gaan krijgen? Lees dan vooral verder!

Hoe word je als vrouw snel gespierd?

We kennen het allemaal wel, je doet zo ongelooflijk je best, maar de resultaten willen maar niet komen. Of de resultaten komen er wel, maar het gaat niet snel genoeg of net dat laatste stukje wil maar niet lukken.

Daarom hoor je nog altijd de vraag hoe je als vrouw snel gespierd word voorbij komen. Het is namelijk helemaal nog niet zo makkelijk als sommige mensen het doen voorkomen.

Het is enorm vervelend als je er keihard voor aan het werk bent, maar je gewoon nog niet het gewenste resultaat hebt behaald. Door middel van de informatie en tips in dit artikel wil ik je graag een stap dichter bij je doelen brengen.

Belangrijk is wel dat je in je hoofd houdt dat het zeker weten niet vanzelf zal gaan en dat je niet van dag op dag een gespierd lichaam zal krijgen. Er gaat nog steeds de nodige tijd en moeite in zitten.

Maar ik weet zeker dat je met de juiste begeleiding en informatie binnen redelijke tijd je droomlichaam kunt gaan realiseren. Het zal niet makkelijk worden en zeker als je dit alleen aan gaat pakken zul je het moeilijk krijgen, maar mogelijk is het zeker weten!

Wil jij verzekerd zijn van resultaten en een makkelijk stappenplan om als vrouw snel gespierd te worden?

Stappenplan spieropbouw vrouwen

Om je alvast op weg te helpen wil ik je een stappenplan om als vrouw snel gespierd te worden geven. Uiteindelijk heb je waarschijnlijk een doel voor ogen dat je wil gaan behalen. We gaan stap voor stap kijken naar een manier om dit doel te gaan behalen binnen de kortst mogelijke tijd.

Volg het stappenplan hieronder!

1. Maak een plan

Het feit dat je dit artikel aan het lezen bent om meer te leren over spieropbouw is al een grote stap in de goede richting. Een duidelijk en realistisch plan maken is het halve werk om je doelen te gaan behalen.

Ik ken genoeg mensen die graag iets willen behalen, maar eigenlijk niet voor zichzelf duidelijk hebben wat het doel uiteindelijk precies is. Dan heb je dus ook niet goed scherp voor jezelf waar je naartoe aan het werken bent. Stel dus een doel en ga hier naartoe werken!

Dit kan zijn dat je een bepaald gewicht wil tillen op oefeningen. Of een bepaald lichaamsgewicht wilt behalen. Het kan van alles zijn, zolang het maar een concreet doel is.

Bij het maken van een plan en doelstelling is het ook belangrijk om realistisch te zijn. Ga geen plannen maken en doelen stellen waarvan je weet dat je ze niet kunt behalen binnen de tijd. Want vaak is het dan ook zo dat je deze doelen niet zal gaan behalen.

Het niet behalen van je doelen werkt direct heel erg demotiverend. Vaak geven mensen in deze situatie op en willen ze niet meer verder. Zorg dus dat je voor jezelf een concreet en realistisch plan maakt om je doel te gaan behalen de komende tijd.

2. Progressie bijhouden

Niet alleen terwijl je bezig bent, maar ook nu direct! Je bent wellicht nog niet begonnen, dus is het belangrijk om nu de foto’s en metingen te maken van je beginpunt.

Ik zou foto’s maken van je gehele lichaam en omtrekken meten over je gehele lichaam. Denk aan schouderomtrek, buik, heupen, bovenbenen en je borst. Schrijf dit allemaal ergens op zodat je kunt bijhouden of je vooruitgang boekt.

Doe dezelfde metingen om de zoveel tijd nog een keer. Zelf vind ik het fijn om een wekelijks meetmoment te doen. Zo kun je goed schakelen als er wat aangepast moet worden en daarbij motiveert het enorm als je goede resultaten binnen ziet komen.

3. Trainen

Om als vrouw snel gespierd te worden is trainen en vooral op de juiste manier trainen erg belangrijk. Wel wil ik vast gezegd hebben dat het opbouwen van spiermassa best wat tijd in beslag kan nemen. Daarbij zal het echt geen makkelijke journey worden.

Wil je de journey naar je droomlichaam net wat makkelijker maken?

Voor vrouwen zal het zeker niet makkelijk zijn namelijk om spiermassa aan te maken. Voor het aanmaken van spiermassa is namelijk testosteron nodig. Laat het nou net zo zijn dat de gemiddelde vrouw een stuk minder hiervan aanmaakt als de gemiddelde man.

Het belangrijkste is dat je als vrouw niet bang moet zijn om met gewichten aan de gang te gaan. Je spieren groeien door ze zo veel mogelijk te beschadigen door middel van weerstand. Hoe meer weerstand (gewicht), hoe meer je de spier beschadigd en hoe meer spiergroei je dus stimuleert.

Probeer dus altijd zo zwaar mogelijk te trainen en het liefst nog iedere training zwaarder als de vorige. Zo stimuleer je Progressive overload en zullen je spieren blijven groeien.

4. Voeding, voeding en nog eens voeding

Als vrouw snel gespierd worden is erg lastig zonder de juiste training, maar zonder de juiste voeding is het ronduit onmogelijk als je het mij vraagt. Voeding staat altijd aan de basis van dit soort veranderingen aan je lichaam.

Je moet het zo zien, als je troep in je lichaam stopt hoef je niet te verwachten dat er een goede uitkomst komt. Maar als je goede en gezonde voeding in je lichaam stopt, dan is de kans natuurlijk groot dat je lichaam er ook goed en gezond uit gaat zien. Laat dat nou het het doel zijn.

Ga er dus voor zorgen dat je de juiste en gezonde voeding in huis haalt. Hieronder een korte checklist:

We horen vaak genoeg mensen die één van bovenstaande schrappen omdat ze denken dat dit hen dik maakt of omdat dit geen goede voedingsstof zou zijn. Misschien werkt het ook wel heel goed voor deze personen, maar ik raad in eerste instantie altijd gewoon een gezonde balans aan van alle drie deze macronutriënten.

Mijn advies zou zijn om dagelijks 2 gram eiwitten te eten per kilogram lichaamsgewicht. Dus weeg je 60 kilo, dan neem je dagelijks 2 x 60 = 120 gram eiwitten. De rest van je calorie behoefte vul je aan met koolhydraten en vetten. Let er op dat vetten meer calorieën per gram bevatten ten opzichte van eiwitten en koolhydraten. Dus neem hier dan weer niet te veel van.

Altijd exact weten wat je moet eten om snel gespierd te worden?

5. Rusten

Uiteindelijk is je doel om als vrouw snel gespierd te worden. Het vreemde en voor sommige mensen nog onbekende is, dat je spieren eigenlijk alleen maar groeien terwijl ze rusten en herstellen.

Je spieren zijn niet aan het groeien terwijl je in de gym aan de gewichten aan het hangen bent. Dit gebeurd juist op het moment dat je niet aan het trainen bent. Het doel van je training is om zo veel mogelijk schade aan te brengen in je spierweefsel.

Het gevolg hiervan is dat ons lichaam alle gemaakte schade moet herstellen en niet weer deze schade weer wil oplopen. Hiervan is het gevolg dat je lichaam meer spiermassa aan gaat maken zodat je spieren deze weerstand kunnen opvangen. De schade herstellen en het groeien van spieren dat gebeurd dus juist op het moment dat je niet traint.

Zorg dus dagelijks voor genoeg slaap en genoeg rust tussen je trainingen in. Je spieren hebben gemiddeld 48 uur nodig om volledig te herstellen van een zware trainingssessie. Natuurlijk kun je wel een split schema doen waarbij je je spiergroepen afwisselt. Zo kun je wel vaker trainen, maar geef je je spiergroepen genoeg rust tussendoor.

Daarnaast zou ik streven om dagelijks minimaal 8 uur te slapen om genoeg rust en herstelmogelijkheid te geven aan je lichaam.

Als vrouw snel gespierd worden met cardio?

Cardio kan zeker weten helpen bij de ontwikkeling van een fitter lichaam. Echter zou ik je wel aanraden om hier niet al te fanatiek mee aan de gang te gaan als je als doel hebt om snel gespierd te worden.

Je wil namelijk niet te veel calorieën verbranden door cardio. Deze calorieën heeft je lichaam hard nodig om te herstellen en spiermassa aan te maken. Zelf zou ik 2 keer per week iets van cardio doen, dit kan in allerlei vormen zijn van hardlopen tot roeien of fietsen.

Mocht je toch vaker dan dit iets van cardio willen doen, dan raad ik je aan om cardio te kiezen met een wat lagere intensiteit. Let hierbij ook op dat je je lichaam genoeg de mogelijkheid geeft om te rusten en herstellen.

Snel gespierd worden met een goed schema

We komen tot het einde van het artikel en zoals je wel gemerkt hebt, is het allemaal nog niet zo makkelijk om als vrouw snel gespierd te worden. Kijk maar eens om je heen, het is namelijk ook niet zo dat iedereen in zijn of haar droom lichaam rond loopt. Dat zou namelijk wel zo zijn als het echt heel makkelijk was.

Gespierd worden is iets waar tijd, moeite en soms ook geld in gaat zitten. Veel mensen denken namelijk al snel aan personal training en dergelijken. Dit kan al heel gauw oplopen in de kosten.

Om je alle tijd en moeite te besparen heb ik een ideaal programma voor je gevonden genaamd het Droog Trainen Protocol voor Vrouwen. Dit is een online programma wat eigenlijk alles biedt wat je nodig hebt om je droomlichaam te gaan behalen.

Denk aan de volgende dingen:

  • Trainingsschema’s
  • Voedingsplannen
  • Coaching van professionals
  • Succesgarantie

Bij aanschaf van deze complete online cursus bieden ze de garantie dat je bij het opvolgen van de stappen een droger en gespierder lichaam hebt als ooit tevoren. Momenteel tot tevredenheid van meer dan 1000 vrouwen die je al voor gingen. Lees hier wat ze over het programma te zeggen hebben.

Afronding

In dit artikel hoop ik je het antwoord te hebben gegeven op je vraag, “Hoe wordt je als vrouw snel gespierd?”. Het belangrijkste wat je nu moet doen is aan de gang gaan. Er gaat namelijk niets gebeuren als je geen veranderingen gaat aanbrengen in je levensstijl.

Ga dus vandaag nog sporten, haal gezond eten in huis of neem een kijkje bij het Droog Trainen Protocol voor Vrouwen voor een exact stappenplan en nog meer tips en tricks.

Begin er gewoon aan en geef niet op als het even lastig wordt. Het zal geen makkelijk proces worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken!

Mocht je aan de hand van dit artikel toch nog vragen hebben of iets willen weten? Stel hieronder dan gerust al je vragen. Ik probeer ze altijd binnen 24 uur te beantwoorden!

Bekijk hier het Droog Trainen Protocol voor Vrouwen + KORTING!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *